اقامه عزای امام حسین (ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی 

اقامه عزای امام حسین (ع) با رعایت کامل نکات بهداشتی 

تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۳۹۹
محبوبه جبالبارزی گفت:امسال با توجه به شیوع کرونا، اقامه عزای امام حسین علیه السلام در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.

«محبوبه جبالبارزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا، اقامه عزای امام حسین علیه السلام در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و با همکاری کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام و موسسه قرآنی امیرالمومنین علی علیه السلام در حال برگزاری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام عنبرآباد افزود: ۱۲ سال است که در دهه اول محرم به همت بچه های مسجدی کانون، مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام ویژه بانوان برگزار شده اما امسال این مراسم متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود.

وی بیان کرد: سال های گذشته این مراسم از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر برگزار می شد اما امسال با توجه به این که می بایست در زمان محدود و مکانی باز برگزار شود بنابراین از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و سی دقیقه در محوطه موسسه قرآنی امیرالمومنین علی علیه السلام برگزار می شود.

جبالبارزی ابراز کرد: از ویژه برنامه های در نظر گرفته شده برای این مراسم سخنرانی با محوریت تبیین اهداف قیام عاشورا و شخصیت امام حسین علیه السلام و همچنین مداحی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام عنبرآباد تاکید کرد: از طریق بلندگوهای مسجد و نیز از طریق فضای مجازی به اطلاع عزاداران رسانده شده که حتما با ماسک در مجلس عزای امام حسین علیه السلام حضور یافته و قبل از حضور عزاداران با کمک بچه های مسجدی کانون، محل برگزاری مراسم ضدعفونی می شود.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های هر ساله کانون، برپایی سفره نذری در ایام محرم بود اما امسال با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفتیم که کیک و آب میوه بسته بندی کرده و در بین عزاداران حسینی توزیع کنیم.

جبالبارزی اظهار کرد: علاوه بر این در راستای اجرای طرح اطعام حسینی در حال جمع آوری کمک های مومنانه مردم و خیرین هستیم تا بتوانیم سبد غذایی تهیه کرده و در بین خانوارهای نیازمند محله مسجد توزیع کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام عنبرآباد ادامه داد: همچنین قرار است با جمع آوری نذورات محرم، قربانی ذبح کرده تا گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین نیازمندان توزیع شود.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه های کانون در آستانه ورود به ماه محرم، فضاسازی مسجد و محله متناسب با این ایام بود و در همین راستا پرچم های سیاه که نمادی از عزاداری است در مسجد و محله نصب شد.

جبالبارزی بیان کرد: گر چه امسال شیوع کرونا محدودیت هایی در برگزاری عزاداری های محرم به وجود آورده اما مجلس عزای امام حسین علیه السلام تعطیل شدنی نیست و ما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری این مجلس هستیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام صادق علیه السلام عنبرآباد در خاتمه تاکید کرد: همگی ما مدیون ایثار و از خود گذشتگی امام حسین علیه السلام و یاران با وفای حضرت هستیم بنابراین ویژه برنامه های دهه اول محرم با هدف ترویج فرهنگ حسینی و ابلاغ پیام عاشورا به همگان برگزار می شود.

پایان پیام/ 586